God it-support forudsætter at det er professionelle der står for it-driften
Generelt

Forskellige former for it-support

God it-support forudsætter at det er professionelle der står for it-driftenVed de fleste danske IT-firmaer har du mulighed for at få IT support på to forskellige måder. Her kan du få forklaret de to modeller, og få et hint om, hvilken der passer til netop dig.

IT support ved et års abonnement eller løbende reparationer
Den første model for IT support er et løbende abonnement. Med sådanne abonnementer betaler man en fast pris per år, hvorefter man kan få al den IT support, man har brug for. Den store fordel ved dette er naturligvis, at man ikke behøver at tænke i penge, når systemet driller – der er allerede betalt.

Hvis ens firma, organisation, efterskole eller lignende ikke har personale med stor IT kundskab, kan det være en stor fordel med løbende abonnementer på IT support. Med al sandsynlighed får man brug for hjælp flere gange end bare en gang imellem, hvorfor det hurtigt kan betale sig at betale per år i stedet for per gang. It-drift på efterskoler håndteres ofte som fastpris aftaler, eller abonnementer

Betal, hvad du har brug for med IT support
Den anden model for IT support er, at man betaler for det, man har brug for. Har man allerede godt styr på IT indenfor de fire vægge, og behøver man kun sjældent hjælp, kan man nøjes med professionel assistance, når det virkeligt brænder på. Med en sådan IT support løsning snakker man om konsulentydelser – når der er brug for hjælp, kommer der en teknisk konsulent og reder trådende ud igen til en (forhåbentligt) lav pris.

Selv hvis dine problemer er ganske små, kan det ofte hjælpe at få IT supporten på besøg. En professionel IT support ikke alene løser problemet, men vejleder også i, hvordan du for fremtiden kan undgå lignende situationer. Om du har brug for IT support via et løbende abonnement, eller via separate konsulentydelser, er dog noget, vi ikke kan hjælpe dig med her på siden. Det afhænger af din situation!

 

Andre interessante artikler
Brian (Author)